Friday 21 November 2008

Azamkan Dirimu Untuk Berjihad!

Di sini saya sertakan beberapa keping gambar yang menceritakan segala-galanya tentang perjuangan mereka memburu syahid. Jika ditanya kepada saya sebelum ini, saya lebih senang untuk berdiam diri dan kadang kala saya menjawab mereka lebih faham tentang kondisi mereka di Indonesia dan mereka tentu mempunyai sebab tertentu sewaktu merancang pengeboman di Bali dulu.


Wasiat dari Mujahid Mukhlas


Wasiat Dari Mujahid Amrozy


Wajah Syuhada' setelah dijatuhi hukuman.



Wajah tenang Imam Samudera bertemu Rabbnya setenang wajahnya sewaktu hidup.

Apa yang mereka lihat? Apa yang mereka nampak? Adakah telah terpampang dihadapan mereka syurga abadi disamping kelibat bidadari milik mereka telah melambai-lambai untuk menyambut kedatangan wira masing-masing?


وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ


"dan janganlah kamu menyangka bahawa mereka yang gugur dijalan Allah itu mati, bahkan mereka itu hidup dan kamu tidak menyedarinya"

Azamkanlah di dalam diri kita untuk mati syahid. Hebatkanlah tekad kita untuk menafkahkan jiwa kita ke jalannya. Gunakanlah segenap tenaga dan setiap ruang yang ada untuk menaikkan kalimah Allah. Jika dengan cara berperang, maka berperanglah. Jika belajar, maka belajarlah. Jika melalui penampilan, maka gunakanlah. Jika melalui pekerjaan, maka bekerjalah. Apa yang penting, bawalah Islam bersama-sama. Seeru Ala BarakaatiLlah.

Allahuakbar.. Allahuakbar.. Allahuakbar..

(Sumber gambar dari web Muslimdaily.net)
http://www.benkareem.blogspot.com

0 ulasan:

Post a Comment