Wednesday 19 August 2009

Konvokesyen Kali Ke-7

Tahniah diucapkan kepada semua graduan!





Pada hari Jumaat bersamaan 14 Ogos 2009 yang lalu, Kolej Universiti Darul Quran Islamiyyah (KUDQI) telah megadakan suatu Majlis Konvokesyen Kali ke-7. Majlis ini dihadiri oleh para graduan, para pensyarah dif-dif jemputan. Antara dif-dif jemputan yang hadir seperti Pegawai-pegawai Kanan Kolej, Wakil-wakil IPTA/IPTS dan tetamu VIP. Namum, majlis konvokesyen pada kali ini tidak dihadiri oleh YB. Dato’ Seri Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Hj. Awang untuk merasmikan majlis kerana pergi ke Permatang Pasir bagi pengisytiharan nama calon.



Majlis bermula pada pukul 3.15 petang selepas semua graduan, pensyarah dan dif jemputan berarak masuk ke Dewan Besar KUDQI. Majlis dipengerusikan oleh Al-Fadhil Ustaz Kamaruzzaman. Majlis seterusnya menjemput YB. Dato’ Tuan Guru Haji Harun bin Taib selaku Ketua Dewan Ulama Pas Pusat merangkap Pengerusi KUDQI sebagai pengganti YB. Dato’ Seri Tuan Guru Presiden untuk pengisytiharan majlis konvokesyen bermula.



Majlis seterusnya disusuli dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran yang dialunkan oleh Saudara Mohammad Najib b Ibrahim, ucapan alu-aluan daripada Pendaftar KUDQI iaitu Al-Fadhil Ustaz Hj. Ismail Osman, dan ucapan daripada Ustaz Hj. Mahmood bin Sulaiman selaku Pengarah KUDQI.



Selepas itu, acara penyampaian diploma kepada graduan. Pada tahun ini, penerima Anugerah Amirul Mukminin Abu Bakar As-Siddiq ialah Nurul Asma’ binti Wahap, Anugerah Imam Ibnu Kathir ialah Nor Nadrah binti Razali, dan Anugerah Imam Syafie ialah Khadijah binti Abd Munir.



Pada acara akhir pula, majlis sekali lagi menjemput YB. Dato’ Tuan Guru Haji Harun bin Taib untuk berucap dan pengisytiharan majlis konvokesyen berakhir. Majlis selesai kira-kira dalam pukul 5.30 petang. Majlis diserikan dengan sesi bergambar. Selepas minum petang semua warga dewan bersurai.



Sekalung tahniah diucapkan kepada semua Tahun Tiga!









P/s : minta maaf banyak-banyak kalau gambar kurang memuaskan.



0 ulasan:

Post a Comment