Thursday 27 September 2012

Hina Nabi : Mahasiswa Islam Bangkit


Manir, 26 September - Satu ceramah bagi membangkitkan semangat dan kecintaan kepada Rasulullah s.a.w telah diadakan di sini.

Ceramah tersebut telah dirangka oleh Majlis Perwakilan Mahasiswa KUDQI di bawah Lajnah Informasi, adalah sebagai satu cara untuk menyangkal filem pendek penghinaan terhadap Rasulullah s.aw yang telah disampaikan oleh Al-Fadhil Ustaz Wan Yusrizal. (Gambar)

"Para mahasiswa perlu untuk menjadi agen kepada Rasulullah s.a.w dalam semua aspek" jelas beliau.
Sebagai mahasiswa yang menuntut ilmu agama ini perlu menjadi agen kepada Rasulullah s.a.w. dalam mengikuti akhlak dan sunnah Rasulullah s.a.w.

Selain itu, mahasiswa diharap dapat menjawab segala tohmahan yang tidak baik kepada junjungan besar kita Rasulullah s.a.w melalui pendekatan yang sesuai berdasarkan kapasiti mahasiswa itu sendiri.

Antara lain juga, jelas beliau, "mahasiswa haruslah sanggup ditarbiyyah untuk memantapkan diri mereka bagi boleh mengalahkan dan mematahkan segala tohmahan musuh-musuh Islam terhadap penghinaan kepada Islam dan Rasulullah s.a.w."

Justeru itu, peringkat kepimpinan MPMKUDQI dan mahasiswa KUDQI mengutuk penghasilan filem pendek penghinaan terhadap Rasulullah s.a.w itu.

Di harap program ini memberikan intipati terhadap kebangkitan Mahasiswa KUDQI khususnya dan seluruh mahasiswa di Malaysia khususnya.

posted by,
Wan Mohd Safwan

0 ulasan:

Post a Comment